3ème pilier - Canton Argovie

Sur le site tax Argovie
on peut lire des infos statut quasi resident …9o% des revenus en Suisse

Apply for subsequent ordinary assessment (NOV) - Canton of Aargau (ag.ch)

Merci mais pourquoi donc remplir ce document (2 et 3eme pilier) ou alors c’est vieux

Apply for subsequent ordinary assessment (NOV) - Canton of Aargau (ag.ch)

With this application option (NOV on request), the persons subject to withholding tax can obtain equal treatment with the duly assessed persons and, in particular, claim all deductible expenses that are not included in the withholding tax rates at all or only on a flat-rate basis in a tax-reducing manner. These can be, for example, the following deductions: effective occupational costs (incl. weekly stay costs), purchases in the occupational pension scheme (pension fund BVG / 2nd pillar), contributions to the tied self-provision (pillar 3a), self-borne training and further education costs up to a maximum of CHF 12,000 per year, costs for the third-party care of children, alimony / maintenance payments, debt interest, illness, accident and disability-related costs.

Je découvre cette possibilité de quasi-résident en Argovie. 2021 est ma première année en tant que resident français, il est donc encore possible jusqu’au 31.03 de la faire :-).
Par contre je n’ai plus de 3A, comment savoir si ce statut est plus interessant que le prelevement à la source? Sachant que mon épouse est salariée dans le canton de Bâle ville (imposition en France).

Il y a peu de chance que ça soit intéressant pour vous si vous n’avez pas de grosses charges.
Vous pouvez faire la simulation avec le logiciel de taxe de votre canton.
Renseignez alors le numéro fiscale et de la rectification avec ceux de l’exemple dans l’aide.